سرطان و انواع آن

همه چیز درباره انواع سرطان ها , از پیشگیری , علایم و درمان( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

سرطان و انواع آن

همه چیز درباره انواع سرطان ها , از پیشگیری , علایم و درمان( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

تپش قلب در بیماران سرطان قلب

Image result for ‫تپش قلب در بیماران سرطان قلب‬‎

 میزان مرگ‌و‌میر در بیماران مبتلا به سرطان که طی یک سال پس از تشخیص، دچار تند تپشی(تاکیکاردی) می‌شوند در مقایسه با موارد مشابهی که 10 سال پس ازتشخیص دچار این عارضه می‌شوند، بیشتر است. تاکیکاردی سینوسی به شرایطی گفته می‌شود که ضربان قلب در زمان استراحت سریع‌تر از حد طبیعی است و این حالت ممکن است با تپش قلب و ناراحتی در فرد همراه باشد.درمان سرطان می‌تواند از طریق تولید لخته‌های خونی باعث حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی، ضعف یا مرگ ناگهانی شود. در این پژوهش، محققان تاکیکاردی سینوسی را به عنوان ضربان قلب بیش از 100 ضربه در دقیقه (bpm) طبق الکتروکاردیوگرام تعریف کردند.“تاکیکاردی یک فرآیند ثانویه به‌دنبال یک بیماری زمینه‌ای است و نشان دهنده یک استرس و بیماری مهم در بیماران مبتلا به سرطان است که متأسفانه چندین اندام را درگیر می‌کند. در نتیجه، مهمترین اقدام اولیه، کشف عامل بروز تاکیکاردی است. با حذف عوامل برگشت‌پذیر مانند افت مایعات بدن و عفونت و درنظرگرفتن اختلالاتقلبی‌عروقی نظیر آمبولی ریوی و سایر آریتمی‌ها، به نظر می‌رسد که تاکیکاردی سینوسی در این بیماران کم‌تر مورد توجه و تشخیص قرار گرفته‌است.”محققان در این مطالعه، 622 بیمار مبتلا به سرطان، از جمله سرطان ریه، لوسمی، لنفوم یا مالتیپل میلوما را از مرکز پزشکی دانشگاه راش مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. محققان میزان مرگ‌و‌میر بیماران را براساس سن و سایر ویژگی‌هایی که بین دو گروه، با میزان ضربان قلب بیش از 100 bpm و کم‌تر از 100 bpm، متفاوت بود را مورد بررسی قرار دادند (نژاد، آلبومین، هموگلوبین، بتا بلوکرها، بیماری کلیوی، و نوع سرطان آن‌ها).مشخصاتی نظیر سن و سایر ویژگی‌های بالینی مرتبط مانند نژاد، بیماری عروق کرونر، سکته مغزی، دیابت، مصرف سیگار و تشعشعات، نیز از جمله موارد مهم  بررسی شده در این مطالعه به‌حساب می‌آیند. 62 درصد از بیماران مبتلا به تاکیکاردی در طی 10 سال پس از تشخیص فوت کرده‌بودند، درحالی که این میزان در گروه کنترل تنها 22.9 درصد گزارش شده است. بنابراین مطالعه محققان حاکی از آن است که تاکیکاردی، بدون توجه به نوع سرطان، یک پیش‌آگهی بسیار مهم تلقی می‌شود. به همین دلیل می‌بایست برای دست‌یابی به موثرترین درمان، کنترل سرطان و بیماری‌های قلبی در یک راستا صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد