سرطان و انواع آن

همه چیز درباره انواع سرطان ها , از پیشگیری , علایم و درمان( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

سرطان و انواع آن

همه چیز درباره انواع سرطان ها , از پیشگیری , علایم و درمان( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

انواع سرطان های سینوسی

Image result for ‫سرطان «سینوس»‬‎
به طور طبیعی ترشحات سینوس‌ها درون فضای بینی خالی می‌شود، و دز زمان سرماخوردگی یا آلرژی، و با تحریک آلوده کننده‌های محیطی سینوس‌ها دچار التهاب می‌شوند که باعث احتقان و ادامه دار بودن آن عفونت سینوس را به همراه دارد.به طور طبیعی ترشحات سینوس‌ها درون فضای بینی خالی می‌شود، و در زمان سرماخوردگی یا آلرژی، و با تحریک آلوده کننده‌های محیطی سینوس‌ها دچار التهاب می‌شوند که باعث احتقان و ادامه دار بودن آن می‌شود و عفونت سینوس را به همراه دارد. سینوزیت، التهاب و تورم مخاط پوشاننده سینوس در اثر عوامل مختلف است، برای تشخیص سینوزیت از عکس رادیولوژیک و یا نمونه ترشحات سینوس برای آزمایش وجود باکتری استفاده می‌کنند.
  
انواع سرطان سینوسی
ممکن است سینوس بینی گرفتار تومورهای بدخیم و خوش‌خیم با رشد آهسته یا سریع شود.
تفاوت تومورهای خوش‌خیم و بدخیم
تومورهای خوش‌خیم و بدخیم تفاوت‌هایی دارند که عبارتند از: تومورهای خوش‌خیم به بافت‌های اطراف آسیب نمی‌زند و با وجود کیسه اطراف خود، درمانش راحت‌تر است. ولی تومورهای بدخیم به بافت نرم استخوان بینی، صدمه می‌زند.
نشانه های سرطان سینوس بینی
گرفتگی یک طرفه بینی
ترشح و خون ریزی یک طرفه
درد صورت
بیرون زدگی چشم
شایعترین علائم این سرطان ،انسداد بینی، ترشح و درد است وجود این علایم، بیش از ۲ تا ۳ هفته خطرناک است.
نشانه های سرطان سینوس بینی را بشناسید
علائم یکطرفه
در بیماران مبتلا به این عارضه، علائم یکطرفه مهم است، مثل ترشحات خونابه‌ای یکطرفه. این تومور به اعصاب جمجمه و استخوان‌های صورت آسیب می‌رساند و آهسته آهسته پیشرفت می کند.
شناسایی ضایعات بدخیم
چون شناسایی ضایعات بدخیم در سینوس‌های پارانال بسیار سخت است، و قابل مشاهد و لمس نیست، علائم آن کاملاً شبیه سرماخوردگی‌های وخیم است، و تشخیص آن، مشکل است، این نوع سرطان در کودکان هم دیده شده است.
تشخیص تومور سینوس
ممکن است توده‌های سرطانی زیر پولیپ‌های بینی مخفی شود و با آنها اشتباه گرفته شوند، برای تشخیص این نوع از سرطان، باید از سر و گردن و اعصاب جمجمه آزمایش کامل صورت گیرد.
درمان تومور سینوس
جراحی بهترین درمان برای این بیماری است. امروزه جراحی این تومورها را بدون برش‌بینی انجام می‌دهند، جراحی‌ تومورهای سینوس به دو دسته تقسیم می‌شود، ۱٫جراحی کلاسیک(جراحی باز) ۲٫ جراحی اندوسکوپیک.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد